donderdag 16 augustus 2007

Geen extreme make over voor de Minister van Gedane Zaken


Bron: De Waterjuffer
Ze lijkt wat op Marijke Helwegen. Dezelfde tuitige lipjes, dezelfde pas op latere leeftijd aangeschafte bolle borstjes. Mevrouw Roege, styliste van de nieuwe Minister van Gedane Zaken, neemt kleine slokjes van haar kiwi-guave drankje. We zitten in een Hippe Haagse sapbar. Ik vraag haar wanneer we haar minister eindelijk op televisie zullen zien.
"Amedée (red: dhr. A.N. O'Nymus, MBA, spindokter) en ik willen niets overhaasten. Wij willen niet dezelfde fout maken als Kyle met Rita (red: Rita Verdonk, voormalig Minister van Vreemdelingenzaken). Die zag er altijd uit als een piratenkapiteit net aan wal na jaren op zee . Met dat lijsttrekkersgedoe van de VVD verscheen ze ineens als een diva. Dat kan niet. Amedée en ik doen het met stapjes. Wij zijn een goed team. Hij probeert de bizarre ideeën van de minister wat in toom te houden. Ik probeer van haar uiterlijk te maken wat er van te maken valt. Een hele klus. Je kan een minister natuurlijk niet een paar weken naar zo'n beauty kliniek in California sturen voor een extreme makeover. Zij moet ook regeren. Elke week doen we wel wat. Ze heeft nu al een reeks laserbehandelingen achter de rug. Haar kapsel is ook al toonbaar. Een personal trainer probeert nu enige vorm in haar lijf te brengen. Ik zie de minister echt als een uitdagend project. Ik hoor als het zover is graag uw oordeel over het resultaat.'
Ze staat op, geeft een ferme handdruk en stapt met kittige pasjes de bar uit. Haar witte broek strak rond haar J.Lo billen.

Geen opmerkingen: