zaterdag 14 juli 2007

Nieuwe minister van Gedane Zaken maakt misstap


bron: de Haagsche Spectator
Na de beleidsmatige uitschuiver gisteren, maakte de nieuwe minister van Gedane Zaken vandaag een letterlijke misstap. Op het Binnenhof brak een van haar naaldhakken zodat zij breeduit ten val kwam. Een groep jonge Japanse harajukumeisjes reageerden aanvankelijk enthousiast op de outfit van de minister die meer weg had van Gothic Lolita dan van de stemmige pakjes van haar vrouwelijke collega’s. Zij waren echter duidelijk gegeneerd door de ongewenst intieme aanblik die door de val werd geboden. Gevraagd door de aangerukte pers of deze Gothic Lolita outfit geen vestimentaire misstap was, antwoordde de minister dat ze door haar kleding op ludieke wijze uiting had willen geven aan de missie van haar nieuwe ministerie. “ Met het aspect ‘gothic’ wil ik een brug slaan naar Goede en Intrigerende Zaken uit het verleden. En waarom Lolita? Ik wil laten zien dat ik mij wel bezighoud met Gedane Zaken maar toch een minister ben voor alle mensen, voor jong en oud. Juist uit het verleden kunnen we verrassend veel leren om de problemen van nu op te lossen. Ik hoop dat in de volgende jaren te laten zien. Ik beloof u dat ik u daarbij nog vaker zal verrassen.”

Geen opmerkingen: